Sådan får din hjemmeside en høj SEO-værdi!

On 20. marts 2018, in Vækst, by Peter Johansen

Vil du gerne have, at din hjemmeside får mere opmærksomhed? Så kan dette gøres gennem søgemaskineoptimering (SEO). Men hvordan kan dette egentligt hjælpe dig? Det kan blandt andet hjælpe dig med at rangere højt på Google, og et af de vigtigste elementer til dette er din hjemmesides sidetitel. Sidetitlen er den korte titel, som kommer op ved alle resultater af en søgning. Denne titel skal gerne indeholde de ord, som folk søger på, og som repræsenterer din hjemmeside.

Hvis du for eksempel har en hjemmeside, som sælger sandaler, så er der rigtig stor forskel på en god sidetitel og en mindre god sidetitel. En effektiv titel kan for eksempel være: ”Sandaler – høj kvalitet til både mænd og kvinder!” Dette er blandt andet en effektiv titel, fordi den nævner keywordet (sandaler) tidligt, og den rammer populære søgninger, som for eksempel kan være ’sandaler til mænd’. En mindre effektiv titel kunne være:

”Her finder du sko til alle”. Denne titel vil ikke være særlig effektiv, da den ikke indeholder dit søgeord, og den er alt for generel.

Så hvis du vil starte med SEO, så start med en relevant sidetitel!

Skærp opmærksomheden gennem linkbuilding

Når du har fået styr på din titel, så kan du tage fat i linkbuilding artikler, som kan være med til at skabe flere ruter, som har din hjemmeside som destination. Disse artikler er mest effektive, hvis de bliver placeret på hjemmesider, som er relevante for dit indhold. Lad os tage fat i din webshop, som sælger sandaler, igen. Du vil gerne placere dine artikler omkring sandaler, som linker til din hjemmeside, på hjemmesider, som indeholder emner som hjemlig hygge, komfortabelt fodtøj osv. Derved kan eventuelle kunder lettere finde din hjemmeside, og dette kan øge opmærksomheden og salget!

Der er meget at hente på andre platforme

Det er vigtigt at huske på, at der er andre platforme end blot Google. Mange af disse hjemmesider har faktisk et samarbejde med Google, så på den måde hænger det hele faktisk sammen.

Her kan man skelne mellem ’search networks’ og ’display networks’. Search networks kan blandt andet være tekster, som kan findes på Google, og display networks kan være billeder, videoer og andet.

Display networks kan blandt andet anvendes til at få opmærksomhed på YouTube. Her kan du blandt andet få en reklame i starten af en populær video. Her er det igen vigtigt at videoen skal være relevant i forhold til dit indhold.

Hvis du sælger proteinpulver på din hjemmeside, så skal din videoreklame nok ikke vises før en video, som handler om skydespil. Derimod kan din videoreklame være langt mere effektiv, hvis den bliver sat før videoer, som omhandler emner som for eksempel: Styrketræning, motivation osv.

Hvis disse forskellige typer af synlighed lyder som noget, som kan gavne din virksomhed eller din hjemmeside, så kan du få hjælp fra mange forskellige bureauer, som har specialiseret sig inden for SEO, linkbuilding, AdWords og meget andet!

Share
Tagged with:
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *